Wie verkoopt wie?

 

Jezelf verkopen is een techniek waarmee je veel gedaan kunt krijgen.

 

Afgelopen weekend kwam onze 3 jarige fantastische kleinzoon spontaan logeren. Rond 3 uur vroeg hij:“Wanneer komt opa? Want dan mag ik auto rijden.”

 

“Ja, natuurlijk mag je dan autorijden, maar opa komt pas over 2 uur thuis.”

“Oké, maar wanneer komt opa?”

“ Dat duurt nog héél lang”. 

 

Vanaf het moment dat hij kon zitten gaat hij met opa autorijden op ons erf. 3 keer heen en weer en dan mag hij achteruit inparkeren. (wonderkind) Nu hij 3 is schakelt hij en bedient hij de knoppen. Max Verstappen, let op want je opvolger komt eraan!

 

Ik had opa de de hint gestuurd dat hij stond te springen. Ik vroeg hem” wat kom je doen vannacht?” Hij stuiterde op en neer en zei “auto rijden met opa!”. Pfff nee zei ik, je komt logeren. O ja…

 

Nadat het auto ritueel klaar was begon zijn verkoop trucje. 

 

“Oma?” 

“Ja lieverd, wat is er?” 

 “Mag ik nog wat lekkers?” 

“Ja natuurlijk schatje, want je mag opblijven. Niet tegen mamma zeggen he? Dat is ons geheimpje.”

 

Na het opblijven toch rustig naar bed toe en na een welverdiende nachtrust roept hij zachtjes Opa. Opa haalt hem uit bed en legt hem tussen ons in. O heerlijk, dat ondeugende smoeltje waar wij allebei als een weekdier naar kijken. De liefde spat ervan af en na zeker 15 minuten geeft hij eerst opa een neusje en dan mij zoals eskimo’s dat doen. En dan vraagt hij “oma, mag ik TV kijken?” AHA, daar waren de neusjes voor bedoeld! (smiley)

 

Een 3 jarige weet hoe hij zich moet verkopen om te krijgen wat hij wil. Hoe zit dat bij jou? Ben je het in de loop van de jaren verleerd?

 

Vroeger als kind durfde je alles te vragen! Nu je een bedrijf hebt lijkt dat niet meer zo gemakkelijk te gaan als vroeger. De klanten komen niet in bosjes tegelijk naar je toe. Hoe kan dat vraag je je af.

 

  • Maak jij jezelf wel aantrekkelijk genoeg zodat klanten graag bij jou willen kopen?
  • Heb jij wel de juiste doelgroep?
  • Heb jij wel de juiste diensten en producten bij je doelgroep?
  • Heb je het probleem van je doelgroep wel inzichtelijk?

 

Deze vragen moet je helder hebben om de juiste mensen aan te trekken. Want als je dat helder voor ogen hebt, dan komen zij naar jou toe in plaats van dat jij altijd druk bezig bent op zoek naar nieuwe klanten.

 

Hoe je dat doet? De eerste actie die je kunt nemen is pen en papier pakken en eens opschrijven waar jij nou zelf heel blij van wordt. Van welke klanten krijg je energie en wordt je nou heel blij? Weet je het niet? Ga dit dan onderzoeken. Als je het helder hebt ga dan kijken welke problemen deze mensen hebben en probeer die op te lossen met het product of de dienst die jij kunt leveren. 

 

Onthoud dit: mensen willen zaken doen met mensen. Met jou als persoon. Jij bent uniek! Ga dus op onderzoek uit wat jou uniek maakt en maak daar gebruik van. 

 

Maak zelf de keuze voor verandering. Elke dag heb je weer een nieuwe kans om als mens te verbeteren, het beste uit jezelf halen. Dat helpt je ook als ondernemer. Leer jezelf te verkopen door aantrekkelijk te zijn, net als onze kleinzoon. Zo aantrekkelijk mogelijk probeert hij zijn dingen die hij in zijn hoofd heeft te verkopen aan ons.

 

Wil jij dat ook kunnen? Jezelf beter verkopen en meer zichtbaar zijn? Staan voor je bedrijf en hierdoor meer winst genereren? Eindelijk een goed salaris voor jezelf? 

 

Maak dan een afspraak voor een winst-sessie. Tijdens zo’n sessie wil ik je graag inspireren en mijn kennis en ervaring met je delen zodat je meer tijd en energie krijgt en in financiële balans komt. 

Gratis Winst sessie

 

Het resultaat geeft je eindelijk de rust en vrijheid die je zoekt.