Kermis

Mijn roots liggen op de kermis en bij die herinneringen krijg ik altijd een smile van oor tot oor. Een van de attracties waarbij ik altijd hielp was het schuivenspel. Bij dit spel liggen de munten op een rij. Jij gooit geld gin de automaat waardoor er weer munten in het bakje gaan rinkelen. Elke munt was een punt en bij een x aantal punten kreeg je een grote prijs.

Rinkelende munten

Is het niet heerlijk? Het geluid van die rinkelende munten in je hand. Met een betaalpas of creditcard op zak is dat tegenwoordig wel anders. Het leven was simpel. Voor 10 munten kregen klanten 5 gulden. Als je nog verder terug gaat was dat ook vaak het geld dat we hadden. We kochten iets en betaalden. We ontvingen geen loonstrookje maar een loonzakje. Met daarin rinkelende munten.

Hoe heb jij dit geregeld?

Laat je net als op de kermis de klant vooraf alles betalen? Moeten ze pinnen? Of kopen ze op rekening? Of gaat alles per factuur en achteraf. Vooral bij dat laatste loop je het risico dat klanten jou uiteindelijk niet betalen. Wat nu?

Actie

Je baalt, je krijgt niet het geld waar je recht op hebt. De klant dwingt jou zelf actie te ondernemen om je geld te krijgen. Ontzettend vervelend, en voor veel ondernemers een enorme bron van stress.

Durf jij te bellen om te vragen wanneer je het geld tegemoet mag zien? Of vind je dat moeilijk en weet je niet hoe je daar mee om moet gaan….

Help! Mijn klant betaalt niet!

Er zijn veel verschillende types wanbetalers. Misschien herken je dit zelf ook wel. Nu heb ik leuk nieuws voor je, binnenkort ga ik een workshop geven om je hierin te begeleiden. Na de workshop weet jij voor eens voor altijd hoe je van je klanten vlotte betalers maakt. Waardoor je al je energie kunt richten op datgene waar je écht blij van wordt!

Save de date:

Heb je ook onbetaalde facturen liggen? Noteer dan 14 november vast in je agenda. Dat is de datum waarna jij voor eens voor altijd precies weet wat je moet doen om zonder gedoe je geld vlot en netjes op jouw rekening bijgestort te krijgen. Wil je vast meer informatie? Stuur een e-mail naar simona@blijmetjeboekhouding.